الدعوة عامة

دعوة للإشتراك بأشعارك وكتاباتك لتكون محرر داخل مدونة أنا إنسانه ارسل أيميلك على العنوان التاليى namyeto@gmail.com ليتم أرسال دعوة على إيميلك وعند قبولك هذة الدعوة التي سوف تصلك على ايميلك تستطيع ان تكون من المحررين داخل المدونة لنشر كتباتك ليقرأها ملايين البشر

الأحد، 6 نوفمبر 2011

رباعية3


ورا   كل شباك   ألف عين   مفتوحين
و انا وانتي ماشيين يا غرامي الحزين
لو  التصقنا   نموت      بضربة   حجر
و لو   افترقنا    نموت      متحسرين
عجبي !!!

نوح راح لحاله   و الطوفان   استمر
مركبنا   تايهه لسه  مش   لاقيه   بر
آه  م  الطوفان   وآهين يا بر  الأمان
إزاي   تبان   و   الدنيا  غرقانه  شر
عجبي !!

علي رجلي دم .. نظرت له ما احتملت
علي إيدي دم.. سألت ليه ؟ لم وصلت
علي كتفي دم.. و حتي علي رأسي دم
أنا  كلي دم .. قتلت ؟ ..... والا اتقتلت
عجبي !!

انا كل   يوم   أسمع ........ فلان  عذبوه
أسرح     في    بغداد و الجزاير   واتوه
ما أعجبش م اللي يطيق بجسمه العذاب
و اعجب   من اللي   يطيق   يعذب أخوه
عجبي !!!

ينبوع و في   الحواديت أنا سمعت عنه
إنه عجيب .. و ف وسط   لهاليب لكنه
شقيت كما   الفرسان   طريقي .. لقيت
حتي   الخنازير و الكلاب  شربوا  منه
عجبي !!!!

يا قرص  شمس ما لهش قبة  سما
يا ورد  من غير  أرض شب  و نما
يا أي  معني   جميل  سمعنا    عليه
الخلق   ليه عايشين    حياه مؤلمة
عجبي !!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق